jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Fettisdagen

Allmänt Permalink0
Hej!
 
Gott med 9 timmars sömn i natt, 23 - 8. Har ingen skola idag utan bara plugg inför morgondagens praktiska examination och fredagens skrivtenta. Så jag kände för att ta lite sovmorgon, går annars upp 06.30. Välbehövligt. Har hittills pluggat mer än en timme idag, mer ska det bli, men tar en liten paus nu.
Är nervös inför imorgon... Det känns som att det är så mycket att kunna! Efter en heldag med palpationer igår kändes mitt huvud som en köttgryta. Eller någon slags mos. Alltså rörigt. Jaja, jag får plugga så gott jag kan idag så får det gå som det går.
 
Igår var det ju fettisadagen - alltså blev det semla på kvällen! Mums! Det är verkligen gott!
 
 
 
(Jag åt inte alla tre såklart - varsin till pappa, mamma och mig. Hade varit lite hardcore annars...)
 
De blir lite platta med sojagrädde för den går inte att vispa så hårt - men den är väldigt god!
 
Något mer? Jo, jag har fått kontakt med Jack, vår kinesiska housemate från Perth. Han har varit i Kina under lovet (och då har vi inte kunnat ha kontakt) men nu är han tillbaka i Perth. Kul att höra från honom!
 
Det var typ det jag hade att berätta om. Ha det fint tills nästa gång!
Till top