jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Pluggpaus...

Allmänt Permalink0
Sitter mitt uppe i allt pluggande till första tentan som är nästa fredag. Anatomi. Mycket att kunna. Men tar en kort paus nu för att skriva. Det var ju det där med att skiva, om något "speciellt" hänt. Och det har det:
 
Igår var jag med pappa på Rusta och köpte lite olika träningsredskap. Har lite sedan innan, men vill kunna träna hemma och att det blir bra gjort med lite variation. Det blev kettlebell, powerband med olika motstånd, hantlar och fotledsvikter. Ska komma igång med träningen nu!
 
 
Jag har bakat bröd också - fick ett ryck i morse och gjorde två limpor grovt gott bröd. Har skivat upp det nu. Frös in ena och det andra får vara framme. Kommer ta slut på nolltid...
 
 
Jag gjorde även ordning egen müslimix, gott att ha färdigt. 
 
Sist men inte minst - igår ringde en journalist från GT, pappa tog det för jag var ute, men jag ringde upp senare på kvällen. Det handlade om en artikel om IVO, inspektionen för vård och omsorg, som avslutat vår överklagan mot en alternativmedicinsk mottagning där jag gått. Det handlade övervägande om en uppmaning till mig från sjuksköterskan om att testa nötter hemma, som gjorde att IVO nu riktar kritik mot mottagningen. Det var det IVO hade att anmärka på. Sedan var det ju andra saker som vi hade skrivit om också, men det var just detta med nötterna som togs upp i artikeln. Finns att läsa på GT:s hemsida: 
 
Nu ska jag fortsätta pluggandet - ha det fint!
 
 
 
Till top