jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Söndag

Allmänt Permalink0
Hej!
 
Min söndag har bjudit på följande härligheter (med lite ironi): grovstädning av rummet - dammsugade i alla små skrymslen, städning av fågelbur, dammsugning i kök och hall. Har även slängt massa kläder i tvätten, hämtat upp massa struken tvätt och hängt undan typ tusen klädesplagg som fått agera ryggstöd på min skrivbordsstol under veckan. Har även varit så duktig att jag har slängt massa strumpor med hål i! Gött att bli av med dem! 
 
På eftermiddagen hämtade Dragan och Erol upp mig för att åka till Sjövallen och kolla när Dennis spelade fotboll för första gången med nya laget.
 
Dennis - mellan "AL-KO"- och "Beijer" -skyltarna på bilden
 
Han var duktig, men fasen vad kallt det var. Och då hade jag ändå klätt på mig VARMT (läs: pannband + mössa, halsduk, tröja + stickad tröja + jacka, strumpbyxor + jeans + ullsockor). Trodde det skulle räcka, men icke. Att Dennis inte dog av kyla fattar jag inte. När jag kom hem kröp jag ihop under en filt och tog ett fotbad. Det var skönt. Nu har jag skrivit ut schemat för nästa kurs, som börjar imorgon. Spännande. Nu väntar middag.
 
Förresten: igår var jag och syrran så himla dukiga och rensade i garderober och klädkammare och fick slängt massa trasiga saker och ska skänka en massa annat som vi vuxit ur, bl.a. skidjacka och thermobyxor. Bevövligt! 
 
Imorgon på eftermiddagen blir det troligen att gå på bio i stan med älsklingen, efter hans tenta. 
 
Hoppas att ni haft en fin helg!
 
Kraam
 
 
Till top