jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Tandis

Allmänt Permalink0
Nu har jag ringt till Folktandvården - ville kolla om jag per automatik kommer att bli kallad till rutinundersökning, med tanke på att jag bott utomlands i ett år. Så det var ju ett tag sedan jag var hos tandläkaren, med andra ord. Tänkte att jag kanske fallit utanför utskicken med tanke på att jag inte varit folkbokförd på ett tag. Men jag skulle tydligen blivit kallad nu i februari, men det hade blivit förseningar. Jag blev erbjuden en tid nästa tisdag, för någon hade avbokat, men då skulle jag missat typ hela skoldagen - inte bra. Men de hade en tid 12:e mars och då har jag inga lektioner alls, så jag tog den. Det är ju inte så långt tills dess heller, så det blir nog bra. 
 
Efter lunch åker jag in till stan för att skriva tenta. Lite nervös, men vill bara få det gjort. Några i klassen har pratat om att gå ut någonstan på kvällen och "fira", med en öl - jag får se om jag går med. Beror på hur jag känner mig, är ju fortfarande förkyld och det är sådär halvkul då. Sen blir det lite flägigt också. Antingen får jag stanna i stan efter tentan och då vet jag inte vad jag ska göra fram till typ 19-20 då de ska ses (+ att jag inte direkt kommer ha finkläder under tentan). Eller så åker jag hem och är hemma typ 1 timma och åker sedan in igen. Men men, jag får se hur jag känner. 
 
Ha det fint!
 
 
 
Till top