jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Tenta och AT-öl

Allmänt Permalink0
God morgon!

Igår var det tenta! Det var lite nervöst innan, men det kändes rätt så bra under och efter så jag hoppas att det går vägen. Får veta om senast 3 veckor om jag har klarat det. Så skönt att ha det gjort nu i alla fall - och få en välförtjänt lugn helg! 

Efter tentan hade vi i klassen pratat om att dra ut någonstans och ta en AT (AfterTenta) - öl. Jag drog med ett gäng direkt eftersom det var för sent att hinna hem emellan. Vi gick till ett ställe på Andra Lång med god stämning, tror att vi från början var typ 10 pers. Jag käkade och det gjorde några andra också. Senare droppade det in fler och fler från klassen som hade varit och ätit på andra ställen eller varit hemma för att de bodde nära. Så tror att vi va typ 25 pers eller nåt. Himla kul! Det var en riktigt trevlig kväll och det kändes kul att få lära känna fler personer i klassen lite bättre som jag inte pratat så mycket med innan. Ölen var god - och billig!! Det kan ju lätt gå på 60-80 kr med en öl ute, här kostade den 33 kr! Sånt gillar vi! Nä, en riktigt bra kväll alltså! Blev att jag stannade längre än vad jag planerat också för jag ville inte gå, hehe. Mamma hämtade mig vid tågstationen 00:10 och jag var i säng halv 1 och somnade gott.

Ursäkta den suddiga bilden där bara halva jag är med och blundar pga blixten dessutom! Tog inga bilder själv så detta var den enda jag kunde få tag i - ville bara visa att stämningen var god!
 
Har inga direkta planer för idag utan får se hur det blir.
 
Ha en fin helg!
 
Kraaam
 
 
 
 
 
Till top