jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Besök på UWA

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Jag har varit på UWA idag, för att hämta upp betygsdokument. Jag passade på att ta en del bilder på universitetsområdet, men tänkte att det är roligare att visa när jag kommer hem och kunna berätta om det samtidigt. En bild på en byggnad kanske inte säger så mycket. Så för att inte spoila allt för mycket (samt att det tar tid att ladda upp massa bilder, hehe) så kommer här bara en bild, men på universitetets förmodligen kändaste byggnad - Winthrop Hall.
 
 
Alla byggnader på skolan är i rätt gammal och pampig stil, det gillar jag. Här inne har jag suttit och gjort flera av mina slutprov under året. Här brukar även alla examens-ceremonier och andra större tillställningar hållas.
 
Stället där jag skulle hämta upp dokumenten var i en annan byggnad än innan (Student Administration), och det var lite kul, för att det var i en helt nybyggd del av byggnaden "Social Sciences". De har byggt om där hela terminen om inte förra också till och med, och det var rätt fräckt att gå in och se hur det såg ut där nu, stilrent och fräscht. Det gick i alla fall bra att hämta ut det jag skulle. Jag passade även på att gå till avdelningen för internationella studenter för att ta reda på hur man ska gå till väga för att helt och hållet avsluta sina studier. Ska tydligen skicka ett mail till en man vars adress jag fick. 
 
När jag åkte hem så bestämde jag mig för att inte hoppa på bussen där jag brukar, utan gå en liten bit, för att kunna fota detta först:
 
 
Detta blåa hus ute i vattnet har vi åkt förbi varje dag som vi åkt till skolan och jag har alltid tänkt att jag en dag ska gå dit och fota, så idag gjorde jag det. 
 
 
Flera gånger när jag har åkt förbi så har det varit folk som varit där och fotograferat, det har även hänt flera gånger att bröllopspar varit där och tagit bilder. Fint! Efter det hoppade jag på bussen och åkte hem.
 
En sak som är lite trist och jobbigt nu är att jag i morse upptäckte att jag har fått massa röda prickar, vissa med lite var i, på benen (framförallt vaderna, men lite på lår och fötter också). De har ploppat upp under natten. Jag vet inte vad det beror på, men kanske är det värmen - den har ju varit ganska påtagande de senaste dagarna. Jag minns ju att jag hade liknande problem när jag först kom hit förra året, i jan-feb, när det var så himla varmt. Fast då fick jag massa stora sår vid anklarna med väldigt mycket var i och så fick jag feber också, så det var nog en infektion. Det hoppas jag inte att det är/blir nu! Jag har tvättat med sårsprit och smörjt med antibakteriell salva, satt på mig ett par långa tunna byxor så att jag inte ska klia. Och så ska jag stanna inne under resten av dagen i vardagsrummet och ha på ac:n så det inte blir så jädra varmt. Hoppas att det blir bättre då i alla fall. Men risken är väl att jag blir förkykd av ac:n istället, yey... 
 
För övrigt ska jag hinna med lite småsaker som att diska, dammsuga, slänga ut sopor och ställa ut soptunnan vid vägen för tömning imorgon. Ifall ni är intresserade av såna tråkiga saker liksom, hehe...
 
Ha det fint!
 
 
 
 
 
 
Till top