jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Caversham Wildlife Park

Allmänt Permalink0
Här kommer inlägget som jag lovade. Jag var på utflykt till Caversham Wildlife Park! Det blev en kanondag! Fint väder och massa djur. Kan det bli bättre? Förutom koalorna och kängururna så var alla fåglar mina favoriter! Som alltid, jag älskar fåglar. PS. Såg typ ett femtiotal "Lukas" - de var så himla fina <3
 
Så här kommer lite smått och gott från dagen!

Två fina färgglada papegojor som kelar
 
Den enda koalan man fick klappa - Så mjuk och go!
 

Söt! (Både jag jag koalan, hehe) Överlycklig över bilden! En snäll tjej som tog åt mig
 

Trött men gosig känguru... Upp med huvudet liiite bara...
 
Så ja! 
 
Fina fågeln
 
En nyfiken färgglad papegoja och en "red-back black cockatoo"
 
En grå kakadua
 
En skink - den fick man klappa på så det gjorde jag!
 
Hoo-hoo - en uggla (patriot? med tanke på flaggan i bakgrunden, hehe)
 
En annan uggla - snacka om intensiva ögon...
 
En typ av kookaburra (kallas även laughing jackass - har man hört en förstår man varför...)
 
En possum som var väldigt söt och hade mycket spring i benen
 
En orm - den höll jag i sen! Inte giftig dock som tur var...
 
Jag, djurskötare och vombat!
 
 Djurskötare och Dingos
 

Det var lite härliga bilder från dagen det! Älskar djur! Verkligen en lyckad och fin dag. Så himla glad över att jag fick klappa några goa djur och ta fina bilder. 
 
Nu ska jag läsa lite och sen lägga mig.
 
Ha det fint!
 
Kramkram
 
 
Till top