jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Delfiner!!

Allmänt Permalink3
Åhhhhh, jag är lyrisk! Wow, idag har jag simmat med vilda delfiner! Åhhhh! Så otroligt fina och fantastiska djur! Så fint att få vara med dem en stund i deras naturliga miljö, utan att skada dem eller störa, bara iaktta och förundras. Verkligen helt amazing.
 
Är dock inte den bästa fotografen när det kommer till att ta bilder under vattnet, hehe. Många bilder blev bara helt, ja.... turkosa. Av vattnet. Och suddiga. Tror att jag av misstag zoomade in utav bara den först, så då blev det ingen skärpa alls. MEN, några finfina bilder fick jag i alla fall och de kommer här!
Först undervattensbilderna...
 
 
 
 
 
 
 
 
Inte kristallklart kanske, men man ser ju ändå vad det är. Är nöjd, med tanke på att jag inte tar undervattensbilder ofta. Men det var såklart ännu häftigare att se det på riktigt!! Är fortfarande typ i extas, hehe. Det var så himla häftigt!!
 
Lite bilder från ovan vattenytan kommer här också! Det var verkligen kul att se delfinerna från båten också!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Underbart härlig dag! Wetsuit fick jag ha på mig också, för första gången i mitt liv. Kände mig som en stoppad korv! Men det var helt okej ändå. 
 
 
 
Hej hopp, ha det fint! Nu ska jag fixa middag! Jag kommer nog drömma om delfiner i natt....
 
 
 
#1 - - Mamma:

Säger bara WOAUH!!!!!!

Vilken grej.

Puss o kram

#2 - - Pappa:

Vilken upplevelse!!! Att bilderna inte blir lika bra som professionella undervattensfotografer är inte alls konstigt och inget man kan begära. Det är ändå mycket bra bilder sedan är väl känslan och upplevelsen att varit så nära bland dessa fantastiska djur ändå den stora behållningen. Detta bär du med dig hela livet!

#3 - - Morfar:

Så fint att Du fick genomföra detta ! Stort att ha med sig i livsbagaget.

/ M

Svar: Ja, verkligen, jag är så himla glad att att jag gjorde det, det var det verkligen värt!
Kram på er!
Josefine Nielsen

Till top