jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Goniometer

Allmänt Permalink0
Hej hopp!
 
Sitter hemma vid köksbordet och gör inte så mycket just för tillfället. Var i skolan från 8.30 fram till lunch för praktisk övning med den grupp som jag ska ha examination tillsammans med på fredag. Det gick rätt så bra, ska bara repetera så går det nog bra hoppas jag. För min del är provet 10.30-12 på fredag, efter det blir det nog bio. Skrivtentan är fredag nästa vecka. Var förresten på expeditionen igår och hämtade ut min allmän-anatomi-tenta (jag visste att jag hade klarat den, men ville veta vad jag fick). Och det hade gått väldigt bra!
 
Om ett tag ska jag in till stan igen för kroatiskakurs, så tänkte sätta mig och göra klart läxan nu.
 
Tänkte bara berätta två grejer. Först så har jag fått en goniometer nu! Spännande! Det är ett mätinstrument för att mäta rörelseomfång i olika leder. Ser ut som en gradskiva och principen är densamma. Kommer med hög sannolikhet att få en fråga om detta på fredag, så ska be att få mäta på mamma och pappa för att öva.
 
 
För det andra, så var jag hos friösren igår. Spontant. Eller egentligen inte för jag har sagt att jag ska göra det sedan jag kom hem. Men det blev spontant för jag gick på drop-in i stan efter skolan. Hade en utxävt som var ca 9 månader så det var på tiden. Toppade och färgade. Tänker inte avslöja på bild hur det blev dock, det ger sig om ni känner igen mig när vi ses, hehe...
 
Imorgon och på torsdag är det fältstudiedagar för min del. Då ska jag istället för att vara på sjukhus som senast, vara på Närhäsa. Det ska bli kul! Antar att det blir lite skillnad i vad det är för grejer som händer under en vanlig arbetsdag där.  
 
Här kommer en bid från imorse när jag vaknade. Soluppgång. Fick inte med det så bra, men solen såg ut som ett eldrött brinnande klot i alla fall - så fint!
 
 
 
Nu måste jag plugga - ha det fint! 
 
 
 
 
Till top