jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

23 maj 2015 - en bra dag!

Allmänt Permalink4
Hej på er!
 
Igår var en riktigt bra dag på flera sätt!
 
Först och främst firade jag och Dennis 6 år tillsammans!! Vi hade det jättemysigt och njöt bl.a. av det fina vädret i Trädgårdsföreningen! Verkligen härligt! Vi satt i solen på en bänk och åt baguetter som vi hade gjort ordning och tagit med oss. Vi var även ine i Palmhuset och jag trivdes verkligen i värmen där! Fanns massa coola växter där inne, t.ex. en ananasväxt! Bilder kommer senare under dagen eller en annan dag.
 
På kvällen käkade vi pizza och kollade på Eurovision Song Contest - och för första gången på flera år tyckte jag faktsikt att det fanns många riktigt bra bidrag och att konkurrensen var hård. Alltså var det väldigt kul att kolla på i år. Men ser man på - Måns och Sverige vann! Blev jätteglad! Satt och hejade hela tiden, hehe. Andra länders bidrag som jag gillade var såklart Australien (asgo låt!!), Italien, Montenegro, Israel, Ryssland, Storbritannien och några till. 
 
Sist men inte minst så var det ju även Göteborgsvarvet igår! Inte för att jag sprang dårå, men är ju kul när det händer grejer! På tåget påväg hem från stan kunde vi se att det var knökat med folk som höll på att ta sig över Götaälvbron. Rätt mäktigt att se!
 
Löjtnanshjärtan i Trädgårdsföreningen - för en kärleksfylld dag igår!
 
 
Nu ska här städas och pluggas fysiologi...
 
Ha en fin söndag!
 
#1 - - Ditte:

Vilken trevlig dag det blev! Och extra trevligt att ni kunde "fira" med fint väder på Trädgårdsföreningen.
LÄsta om Göteborgsvarvet och förstod att det var många som kämpade sig runt.
Eurovision såg jag också och visst var dte flera bra låtar med i år. Men extra kul att Måns vann.
Önskar dig en trevlig söndag och lycka till med studierna i fysiologi.

#2 - - Malin:

6 år, inte illa! Gratulerar :))

#3 - - Malin:

6 år, inte illa! Gratulerar :))

Svar: Nä, det är ett tag det! Tack :)
Josefine Nielsen

#4 - - Ella Isbjörn:

Åh så mysigt! Grattis till 6 år tillsammans!!! :D Min favorit i ESC (efter Måns såklart) var Estland, älskade deras låt!

Svar: Tack så mycket! Måns var såklart favorit ja, men det fanns många bra bidrag denna gången i ESC, kul att se!
Josefine Nielsen

Till top