jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Västtrafik

Allmänt Permalink1
För ett tag sedan fick jag hem en rabattkupong på 100:- om jag laddar på mitt västtrafikkort med minst 400:- innan 11 maj. Det periodkort jag har nu räcker fram till 19 maj. Då sket ju det sig, tänkte jag, men så kom jag på att man kan köpa periodkortet nu innan 11 maj och säga vilket datum man vill att det ska börja gälla från. Bra. Från 20 maj ska det gälla då. Det skulle då räcka 30 dagar, till 18 juni. Men så länge behöver jag ju inte det, tänkte jag. Sista tentan är 5:e juni, efter det behöver jag det inte mer. Hmm. Känns ju onödigt. Undrar om kontoladdning är billigare då. Ska räkna på hur många gånger efter 19 maj som jag faktiskt kommer behöva åka till stan... faktiskt bara 10 gånger. Det är ju inte mycket! Då måste det ju definitivt vara billigare! Eller?...  Alltså detta är ju patetiskt. Periodkort ungdom Göteborg ++ kostar 970:-. Att ta sig tur och retur EN dag för mig med kontoladdning skulle gå på... 100:- !! Alltså skulle det med kontoladdning fram och tillbaka 10 gånger kosta 1000:-, alltså MER med kontoladdning. Så trots att jag bara kommer behöva använda periodkortet 1/3 av det jag behöver så lönar det sig med det framför kontoladdning. Oavsett, är båda alternativen för jäkla dyra tycker jag, men som sagt, blir ju mer värt med ett periodkort. Kan inte fatta att tåg 20 min x 2 ska kosta 100:-. 
 
Nåja, då har jag räknat på hur jag ska göra i alla fall. 
 
Har inte Värsttrafik funderat på om det skulle kunna vara så att de höga priserna är en anledning till att folk fuskåker? Och vad gör de för att få folk att sluta fuskåka - höjer priserna ännu mer. Smart. 
#1 - - Anonym:

Värsttrafik, vet la du!

Till top