jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Begagnad kurslitteratur

Allmänt Permalink0

Hej på er!

 

Nu var det längesedan jag skrev och jag tänkte bryta min paus för att jag kände för att skriva lite. Igår hade jag praktisk examination som jag mot förmodan klarade – så skönt! Rapporten är inlämnad också. Snart är alltså denna terminens första kurs slut och på måndag börjar en ny.

 

Ny kurs innebär ny kurslitteratur (som ni som också är studenter) vet är dyrt. Det är inte det som man helst vill lägga hela sitt studiemedel på så att säga. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tipsa om en sida för begagnad kurslitteratur. Hur bra!? Man kan både köpa och sälja kurslitteratur. Jag själv brukar köpa begagnat och har då vänt mig till äldrekursare. Men jag blir riktigt sugen på att testa denna sida – som du hittar på studentapan.se.

 

Det som jag tycker verkar riktigt bra är att de har en trygghetstjänst som innebär att man betalar boken direkt på sidan, sedan skickas beställningen till säljaren. Om säljaren inte skickar boken återbetalas man som kund (100% av summan) vilket gör att man inte behöver oroa sig för att bli lurad, utan det är tryggt.

 

När jag köpt begagnat kan det bli krångligt med mailkontakt eller telefonkontakt och att bestämma mötesplats – det slipper man om man använder denna sida, så det blir smidigt.

 

Till sist kan man som student skriva sammanfattningar av kursböcker och ladda upp på sidan som PDF och sälja till andra studenter. På så sätt kan man tjäna extra pengar vid sidan av studierna. Bra va?

 

Hoppas att detta kan underlätta studentlivet för både dig och mig!

 

Ha det fint!

 

I samarbete med studentapan.se

 






Till top