jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Lördag

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
För ett år sedan (ungefär) hade jag det såhär skönt... Kan ju säga att jag saknar det lite. Eller, inte lite, utan ganska mycket faktiskt. 
 
Hur som helst, det har varit en intensiv skolvecka med fullspäckade föreläsningar. Har trots det hunnit med en del andra saker, som språkkurs i tisdags (bara 3 gånger kvar nu) och att träna rätt regelbundet. Började även en nybörjarkurs i onsadags i pole-fitness/dance - hade sjuk träningsvärk, främst i underarmar, överarmar och axlar dagen efter och det sitter i än. Trodde inte det skulle vara så "jobbigt" (träningsmässigt) men det krävs en hel del styrka men även uthållighet. Det var sjukt kul i alla fall! Kursen går i stan, läs mer om det stället där kursen går här om ni vill.
 
Igår kväll köpte vi thaimat och åt, jättegott! Har inte träffat Dennis sedan i söndags och vi hade en del att prata om, så den tänkta filmen blev inte av för det var så pass sent och jag skulle somnat mitt i, hehe, så blev en stunds Musse Pigg-dvd på kvällen innan vi la oss istället. Skönt att sova ut. Vi såg resten av dvd:n på morgonen till frukosten. Dennis fick smaka mina hembakta brödbullar, som faktiskt blev himla lyckade. Mysigt och gott.
 
Idag har det inte hänt så fruktansvärt mycket spännande. Har tagit en promenad i det härliga vädret och det blev premiär för skinnjackan - frös inte ens! Sedan har jag pluggat. Det är ju en kort kurs, har tenta på fredag, så detta är enda helgen att försöka fatta vad vi gått igenom hittills (vilket är en hel del...) 
 
Blir nog film hos Dennis ikväll i alla fall, vilken det blir återstår att se. Har inga planer för imorgon än.  
 
På måndag får jag nog tillbaka min tenta i funktionell anatomi - hoppas att jag har klarat den..
 
Det verkar som att vädret blir fint i början av nästa vecka - kanske blir det en promenad i solen och glasspremiär? Hade varit gott! 
 
Ha en fin helg!
 
Kraam
 
 
 
Till top